Roxtec przedstawia najnowsze rozwiązania uszczelniające GRP do konstrukcji kompozytowych
Rozwiązanie Roxtec GRP to lekkie ramy i tuleje z poliestru wzmocnionego włóknem szklanym, które zostały opracowane z myślą o łatwym laminowaniu lub wklejaniu w struktury kompozytowe. To inteligentny sposób na uniknięcie wiercenia i przykręcania, a tym samym (...)
Czytaj dalej...
Zeroemisyjny katamaran do prac portowych
Polsko-tajwańskie konsorcjum utworzone przez biuro projektowe Seatech Engineering i Politechnikę Gdańską oraz National Taiwan University i Ship and Ocean Industries R&D Center, zaprezentowało interesujący projekt zeroemisyjnego katamaranu przeznaczonego do prac portowych. Więcej (...)
Czytaj dalej...
Ostatnie wodowanie w Stoczni Karstensen w Gdyni
Kadłub 88-metrowego statku rybackiego "Finnur Fridi" (FD-86) był ostatnim zwodowanym w Gdyni. Duńska firma zaczęła bowiem działalność w nowej lokalizacji - na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej. Tam właśnie już w maju odbyło się (...)
Czytaj dalej...
Niecodzienna sytuacja w Stoczni Remontowej NAUTA
Wilson Hirtshals, Wilson Palma, Wilson Elbe, Wilson Rhine, Wilson Mosel, Wilson Aviles, Wilson Harrier i Wilson Grip - to osiem statków jednego armatora zacumowanych jednocześnie w Stoczni NAUTA. Są częścią floty liczącej (...)
Czytaj dalej...
PŻB Offshore zawarło umowę konsorcjum z SeaZip Offshore Services
Zawarta umowa zastępuje podpisany wcześniej w Holandii list intencyjny o współpracy obu firm. Stworzy ona ogromne możliwości rozwoju na dynamicznie rozwijającym się rynku morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Więcej informacji na stronie GospodarkaMorska.pl
Czytaj dalej...
Witamy Stocznię Remontową Nauta w naszym gronie
Uchwałą Zarządu z dnia 12 lipca br. Stocznia Remontowa Nauta SA została nowym członkiem Polskiego Forum Technologii Morskich. Cieszymy się, że dołącza do nas kolejny duży pracodawca, Firma o blisko stuletniej historii (...)
Czytaj dalej...
Konstrukcja specjalistycznego pontonu do budowy tunelu
W gdyńskiej stoczni CRIST trwają prace nad specjalistycznym pontonem, będącym kluczowym elementem, który umożliwi budowę 18-kilometrowego tunelu, który połączy niemieckie Puttgarden i duńskie Rødbyhavn. Jednostka została nazwana Multi Purpose Pontoon, w skrócie (...)
Czytaj dalej...
Forum Wizja Rozwoju – panel stoczniowy
Prezes PFTM został zaproszony przez organizatorów do moderowania podczas Forum Wizja Rozwoju panelu: „Czy możliwe jest odbudowanie dużych stoczni? Czy pozostaną jedynie symbolem przemian społecznych.” Na wstępie przedstawił sytuację przemysłu (...)
Czytaj dalej...
Walne Zgromadzenie Członków
Odbyło się w piątek 16 czerwca br. Wybrano 1/3 składu Członków Rady PFTM. Dzięki częściowemu okresowemu odnawianiu składu zachowywana jest ciągłość i umiejętne wykorzystywanie nabytego doświadczenia. Statut PFTM korzysta w tym zakresie z dobrych (...)
Czytaj dalej...
Jednostka ACE ze Stoczni CONRAD najlepszym Projektem roku 2023
Stocznia Conrad informuje, że jednostka flagowa ACE została wybrana jako Najlepszy Jacht Motorowy w zakresie 40 - 60 metrów oraz jako Najlepszy Globalny Projekt 2023 otrzymując nagrodę The International Yacht & (...)
Czytaj dalej...
Forum Morskie Radia Gdańsk – o innowacjach w przemyśle stoczniowym
W dyskusji udział wzięli: Jerzy Czuczman – prezes Polskiego Forum Technologii Morskich, Krzysztof Dośla – przewodniczący Regionu Gdańskiego Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego „Solidarność”, profesor Marek Grzybowski – prezes Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego (...)
Czytaj dalej...
Raport: Przemysł stoczniowy w Polsce w przededniu wojny na Ukrainie
PFTM publikuje już trzeci z serii corocznych raportów o sytuacji przemysłu stoczniowego w Polsce. Pierwszy opisywał sytuację naszego sektora przed wybuchem epidemii COVID-19, czyli sytuację z roku 2019, drugi sytuację w roku 2020, czyli po (...)
Czytaj dalej...