Holownik  zwodowany w Stoczni Safe
Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek 20 czerwca. To pierwszy z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla  holenderskiego klienta Damen Hardinxveld. – Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez (...)
Czytaj dalej...
Dwa wodowania statków rybackich w stoczni Karstensen w Gdyni
Kolejne statki rybackie to jednostka Gollenes o numerze budowy #468 oraz Stødig o numerze #467. Karstensen Shipyard Poland, to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie (...)
Czytaj dalej...
Nowości w Polskim Forum Technologii Morskich
W czwartek 26 maja 2022 roku odbyło się walne zgromadzenie Polskiego Forum Technologii Morskich, podczas którego wybrano skład Rady Związku drugiej kadencji oraz określono najbliższe plany działalności. Współgospodarzem spotkania była (...)
Czytaj dalej...
Ro Senja zbudowany w Marine Projects Ltd. w Gdańsku
Częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy, to jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier, która po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. (...)
Czytaj dalej...
W Radiu Gdańsk o wizycie polskich firm na targach morskich w Houston
W maju w Houston w USA odbyły się morskie targi, poświęcone energetyce m.in. wiatrowej. Zaprezentowały się tam niektóre polskie firmy z Pomorza. O tym, czy warto jeździć na tego typu wydarzenia, Iwona Wysocka rozmawiała z Jerzym Czuczmanem, prezesem (...)
Czytaj dalej...
Pomorze zaprezentowało w USA potencjał sektora morskiej energetyki wiatrowej
Właśnie zakończyła się misja gospodarcza Offshore Wind USA 2022 do Houston w Stanach Zjednoczonych, zrealizowana w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy (PBE). Organizatorem wyjazdu była Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego Sp. z o.o. (InvestGDA), działająca na (...)
Czytaj dalej...
Kolejna jednostka ze stoczni SAFE
Nowy holownik typu Shoalbuster 2711 ICE został zaplanowany przede wszystkim z myślą o pracach związanych z morskimi farmami wiatrowymi i innymi operacjami offshore. Jednostka nosi nazwę Fairplay-37. Została zwodowana w stoczni Safe 27 kwietnia przy (...)
Czytaj dalej...
Lotos Petrobaltic: “Statki serwisowe będą gotowe w 2025 roku”
Spółka już o dłuższego czasu komunikuje, że chce się zaangażować w rozwój morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic wskazuje, że celem strategicznym Lotos Petrobaltic jest stworzenie (...)
Czytaj dalej...
Morska Liga Golfa powróciła …
Po dwóch latach powróciły rozgrywki Morskiej Ligii Golfa. Pasjonatów golfa cieszy fakt, że udało się odtworzyć imprezę, którą zawiesiła pandemia. Turniej jest wielomiesięczny, zawody będą rozgrywane co środę do połowy (...)
Czytaj dalej...
Raport. Sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce rok po wystąpieniu Covid-19
Epidemia koronawirusa, która w pierwszym kwartale 2020 roku zaskoczyła całą światową gospodarkę zastała branżę stoczniową w Polsce w zupełnie niezłej kondycji. Przychody z całokształtu działalności były najwyższe w historii, zainteresowanie inwestorów branżą stoczniową również, a zatrudnienie (...)
Czytaj dalej...
Konferencja podczas Norshipping 2022
Zorganizowana przez Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Innovation Norway oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) reprezentowaną przez jej Zagraniczne Biuro Handlowe w Oslo. Wydarzenie skierowane było do wszystkich polskich i norweskich przedsiębiorstw (...)
Czytaj dalej...
Roxtec – Unikanie spawania przejść rurowych
Spawanie na statku jest procesem kosztownym i czasochłonnym, jednak uznanym za standardowe przy instalacji przejść do rur metalowych. Zastosowanie materiałów cienkościennych do rur (mniej niż 3 mm) takich jak stal nierdzewna, miedź, (...)
Czytaj dalej...